30/1/13

Η ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΠΩΓΩΝΙΟΥ !


Αγαπητοί συμπατριώτες !
Μερικοί «επενδυτές»,  δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι  από τα   μέχρι σήμερα  αποτελέσματα της εφαρμογής  των μνημονίων ! Ο σφαγιασμός των μισθών και των ημερομισθίων, η ανατροπή των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, το ξεπούλημα της Δημόσιας περιουσίας , τους είναι λίγα !
Η απληστία είναι η «Δευτέρα φύση» τους ! Έχουν τους δικούς τους κώδικες ηθικής, έχουν τις δικές τους αντιλήψεις  για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια !
Την  ιστορία  ενός έθνους,  την ιστορία ενός  λαού, την ιστορία του εργατικού κινήματος,  την ιστορία μιας περιοχής , την σβήνουν από τους πίνακές τους και θέλουν  να αρχίσουν όλα  από το μηδέν ! Πιο συγκεκριμένα από τότε που ξεκίνησε η επένδυσή τους !  Και επένδυση σημαίνει χώρο, αποκλειστικό χώρο, δωρεάν χώρο, «ζωτικό χώρο» !
Το φαινόμενο αυτό δεν είναι βέβαια πρωτόγνωρο ! Με την ίδια φιλοσοφία οι ιδεολογικοί τους «πρόγονοι» κατέκτησαν κομμάτι -κομμάτι όλη την Αφρική, κι ένα μεγάλο μέρος της Ασίας ! Τις  παραπάνω ηπείρους  τις βλέπανε μόνο σαν παρθένα έκταση, σαν καθυστερημένες και υποβαθμισμένες περιοχές, σαν τετραγωνικά χιλιόμετρα, σαν ζώνες επιρροής, και ανάλογα με το προφίλ των επενδυτών σαν Ειδικές Ζώνες !  Οι άνθρωποι , οι ιθαγενείς , τα εκατομμύρια των  αυτοχθόνων, στην αρχή,  δεν έφεραν σχεδόν καμία αντίσταση ! Οι επενδυτές , μέσω των τοπικών φυλάρχων, εξηγούσαν αρκετά πειστικά , πόσα οφέλη θα έχει μια επένδυση ,  για την ανάπτυξη της περιοχής τους , «στην δημιουργία σύγχρονων υποδομών ». Όταν οι ιθαγενείς ξύπνησαν ήταν αργά , οι επενδυτές είχαν εγκαταστήσει δικό τους στρατό, δική τους αστυνομία . Ο διαμελισμός των περιοχών τους ήταν μια εφιαλτική πραγματικότητα, ήταν η ίδια η Αποικιοκρατία !

Ο Βαγγέλης δεν είναι πια κοντά μας

Σήμερα το πρωί ο σύντροφος Βαγγέλης Σταμούλιας, ετών 33, έβαλε τέλος στη ζωή του. Το προηγούμενο βράδυ έκαψε όλα τα πολιτικά του βιβλία και το πρωί πήδηξε από τον 4ο όροφο χωρίς να μπορεί κανείς να το αποτρέψει.
Ο Βαγγέλης είχε συλληφθεί στην πανεργατική απεργία στις 23 Φλεβάρη 2011 (ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ) και εκκρεμούσε δίωξη σε βάρος του, κάτι το οποίο τροφοδοτούσε τις φοβίες του.

Ο Βαγγέλης ήταν ενεργό μέλος της Λαϊκής Συνέλευσης Αιγάλεω και ως ηλεκτρολόγος είχε πρωτοστατήσει στις επανασυνδέσεις ρεύματος σε σπίτια ανθρώπων που δεν είχαν να πληρώσουν. Η κηδεία του Βαγγέλη θα γίνει Τετάρτη 30 Γενάρη στις 4μμ στο νεκροταφείο του Βύρωνα.

Ο Βαγγέλης δεν θα φύγει μόνος...




http://politikokafeneio.com/Forum/viewtopic.php?p=224891#224891

29/1/13

Η ΑΟΖ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΣΙΕ ΟΠΛΩΝ


Θυμόμαστε όλοι τι σήμαινε η Κρίση των Ιμίων και το πώς το αστικό σύστημα εξουσίας την εκμεταλλεύτηκε για να προβεί σε μια τρελή κούρσα εξοπλισμών της τάξης των 25 δις ευρώ.Και ενώ ο εργαζόμενος λαός μας σήμερα βουτιέται στην απόγνωση και στα αδιέξοδα, υποχρεώνεται να εργαστεί και ζήσει ως είλωτας για να πληρωθούν τα χρέη του προηγούμενου γύρου πλουτισμού του αστικού κόσμου και οι μίζες των πολιτικών ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, που σήμερα ψηφίζουν Μνημόνια για να μας σώσουν.
Τώρα είναι η ώρα να θέσουν τη "Νέα Μεγάλη Ιδέα", την Ανακήρυξη ΑΟΖ και την εκμετάλλευση των ενεργειακών κοιτασμάτων της Ανατολικής Μεσογείου. Το λόμπι Βαρδινογιάννη-Κοπελούζου-Μπόμπολα-Μυτιληναίου – εφοπλιστών - τραπεζιτών πιέζει, οι πολυεθνικές πετρελαίου - φυσικού αερίου καιροφυλακτούν.
Όμως για να αντιμετωπιστεί «η Τουρκική απάντηση» και οι ασύμμετρες απειλές που συνδέονται με την εκμετάλλευση των ενεργειακών κοιτασμάτων – φόβος εκδήλωσης πειρατείας, τρομοκρατικών ενεργειών κλπ- απαιτείται η αναδιοργάνωση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και η νέα τεράστια αγορά οπλικών συστημάτων. Τώρα οι αστοί δε μιλούν για «εθνική άμυνα», αλλά χαρακτηρίζουν την Ανατολική Μεσόγειο «Ζωτικό Χώρο» και σχεδιάζουν εκείνο τον στρατό, που θα τον καλύψει.
Δεν είναι επομένως καθόλου τυχαίο ότι αυτή την τυχοδιωκτική πολεμική πολιτική επιλογή στηρίζουν το φιλοπόλεμο αντιδραστικό ΔΙΚΤΥΟ 21-εκ των στενών συμβούλων του πρωθυπουργού Α.Σαμαρά-, τα μιλιταριστικά μέσα –που οφείλουν τη διαβίωση τους και την καλοζωία των εκδοτών τους στις πιέσεις που ασκούν για την προμήθεια οπλικών συστημάτων συγκεκριμένων πολεμικών βιομηχανιών, η ναζιστική ακροδεξιά. Για όλους αυτούς εθνικισμός-ρατσισμός-μιλιταρισμός και Αγορές Όπλων πάνε χέρι-χέρι!
Αξίζει επομένως να δούμε ότι πλέον τα μιλιταριστικά μέσα έχουν αποθρασυνθεί εντελώς και απαιτούν τρελές αγορές όπλων. Και όλα αυτά ενώ η ανεργία καλπάζει, οι φόροι αυξάνονται, οι άστεγοι και οι φτωχοί πληθαίνουν, ενώ  η δημόσια υγεία-παιδεία-ασφάλιση έχουν διαλυθεί και πλέον αποτελούν εμπορεύματα που απολαμβάνουν μόνο όσοι έχουν να αγοράσουν.   

συνέχεια

24/1/13

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΑΓΩΝΑ. ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ. ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, Η ΤΡΟΪΚΑ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ.

Συλλαλητήριο Τρίτη
29 Γενάρη 6.30 μ.μ. Νομαρχία

Εργαζόμενες, εργαζόμενοι, νέοι και νέες,άνεργοι,συν/χοι, πάρτε ενεργά μέρος την Τρίτη 29 Γενάρη, στις 6.30 μ.μ., στο συλλαλητήριο που θα ξεκινήσει από την Νομαρχία, μετά από κάλεσμα του Συντονιστικού πρωτοβάθμιων σωματείων.


Ήρθε η ώρα γι’ αγώνα διαρκείας κι ανατροπής.
Της οργάνωσης και συντονισμού. Τώρα.
      
Μετά από 2 χρόνια, δεκάδων γενικών και κλαδικών απεργιών, μπαίνουμε σε μια κρίσιμη φάση. Αυτή της πιο μεγάλης μάχης ενάντια στα Μνημόνια και την πολιτική της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ. Τα ψέματα της διαπραγμάτευσης της Τρόικας εσωτερικού φτάνουν στο τέλος τους. Είμαστε μπροστά σε νέα αντεργατικά πακέτα, που θα φύγουν από τους μισθούς, τις συντάξεις και τα κοινωνικά αγαθά (υγεία, παιδεία, κ.ο.κ.), και θα μπουν για άλλη μια φορά στις τσέπες των τραπεζιτών και του κεφαλαίου. Είμαστε μπροστά σε νέες απολύσεις, μείωση μεροκάματων και μισθών. Η απλήρωτη, για μήνες εργασία παίρνει διαστάσεις πείνας.


      Η κυβέρνηση κατεβαίνει στο γήπεδο του 2013 με όλα της τα όπλα: την προπαγάνδα για τη «σωτηρία της χώρας», τις απειλές για τη φτώχεια και την πείνα που μας περιμένει «αν δεν πάρουμε τη δόση» με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του ΔΝΤ. Ήρθε η ώρα να αντιτάξουμε τις δικές μας δυνάμεις. Την τεράστια πλειοψηφία των εργαζόμενων, των άνεργων, των συνταξιούχων, των μικροεπαγγελματιών, του κόσμου της δουλειάς, της γειτονιάς, της βιοπάλης. Είμαστε πιο δυνατοί και πιο αποφασισμένοι. Μένει απλά να το δείξουμε! Καμιά αναμονή! Δεν περιμένουμε τις επετειακές απεργίες της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, δεν κάνουμε αγώνα διαμαρτυρίας, αλλά ανατροπής. Τα μέτρα που μας έχουν πάρει, τα γνωρίζουμε ήδη πολύ καλά. Ας μην περιμένουμε άλλο. 

Όλοι οι εργαζόμενοι, από κάθε μετερίζι, να ξεκινήσουμε αποφασιστικό δυναμικό αγώνα διαρκείας τώρα: Με κάλεσμα σε όλο το λαό να κατέβει στο δρόμο να δώσει τον αγώνα του.
Με συνελεύσεις στους χώρους δουλειάς, ανεργίας, εκπαίδευσης, γειτονιάς και χωριού.
Με μπλοκάρισμα της λειτουργίας του δημόσιου και των υπηρεσιών. Μέσα από καταλήψεις δημόσιων κτιρίων και χώρων. Να μετατρέψουμε σε Κέντρα Αγώνα τις πλατείες, τα δημαρχεία, τα νοσοκομεία, τα σχολεία.

Με σαφή πολιτικά αιτήματα:
α). ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΤΗΝ ΤΡΟΪΚΑ, ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ,
β). ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΩΡΑ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΜΕΝΟΥΝ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΗΝΕΣ,
γ). ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΤΩΡΑ Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΣΕ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΣΣΕ, ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ
δ). ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ-ΜΑΖΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ
ε).ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΠΕΡΓΟΥΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΟΥ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΚΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΔΩΔΩΝΗΣ ΠΟΥ ΔΙΩΚΟΝΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΛΥΓΙΖΟΥΝ. Η ΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ.

ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΗ ΖΩΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΨΕΙ.
ΓΙΑ ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ,
ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ.

Συντονιστικό Πρωτοβάθμιων Σωματείων


Νομού Ιωαννίνων




23/1/13

Εκδήλωση του Ομίλου Επαναστατικής Θεωρίας Κέρκυρας: "18η Μπρυμερ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη"

Εκδήλωση του Ομίλου Επαναστατικής Θεωρίας Κέρκυρας την Παρασκευή 25/1 στις 8 το βράδυ

Ο Όμιλος για την Μελέτη της Επαναστατικής Θεωρίας Κέρκυρας, με αφορμή τη συμπλήρωση 130 χρόνων από το θάνατο του κορυφαίου στοχαστή Καρλ Μαρξ (1818-1883),
πρόκειται να διοργανώσει σειρά εκδηλώσεων που θα φωτίσουν την επικαιρότητα του έργου του.

Ξεκινάμε με μια συζήτηση για την "18η Μπρυμερ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη", το κατεξοχήν πολιτικό/ιστορικό έργο του Καρλ Μαρξ.

Εισηγητής θα είναι ο ιστορικός Κώστας Παλούκης.

Η εκδήλωση του Ομίλου θα πραγματοποιηθεί τη Παρασκευή 25/1 στις 8 το βράδυ στο καφέ του βιβλιοπωλείου "Πλους".

21/1/13

ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ


Copyright Mark Alan StamatyΠρόκειται για το δεύτερο μέρος του δοκιμίου του Raoul Victor που δημοσιεύθηκε στη λίστα του oekonux και μετέφρασε στην ελληνική γλώσσα ο Δημήτρης Παλαιοκώστας. Καθώς, για ιστορικούς λόγους, υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που ασχολήθηκαν με τον Μαρξισμό στη χώρα μας, το δοκίμιο προβάλει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα οπτική για τις σχέσεις μαρξισμού και ΕΛ/ΛΑΚ.
(αναδημοσίευση από p2pfoundation, ενώ ένα τμήμα του είχε δημοσιευτεί και στο Πριν της 30ης Δεκέμβρη)  


Θα ασχοληθώ με τρία ερωτήματα Σε ποιο βαθμό ο Μαρξισμός επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα του ελεύθερου λογισμικού; Σε ποιο βαθμό ο Μαρξισμός αμφισβητείται από αυτή την πραγματικότητα ; Ποια σχέση υπάρχει μεταξύ της πάλης των τάξεων και του ελεύθερου λογισμικού; 
Αρχικά θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις σε ότι αφορά το νόημα που προσδίδω στις έννοιες: Ελεύθερο λογισμικό και Μαρξισμός. 
Με τον όρο ελεύθερο λογισμικό αντιλαμβάνομαι μία «ηθική» με συγκεκριμένη στάση απέναντι στο λογισμικό. Καταγράφω τέσσερα χαρακτηριστικά 1. Δεν υπόκειται σε σχέσεις εμπορικές σχέσεις αγοραστή/πωλητή 2. Δεν έχει πατρίδα 3. Η συνεργασία αποτελεί τη βάση της δραστηριότητας 4. Η ικανοποίηση της προσφοράς προς την κοινότητα αποτελεί στόχο της παραγωγής.

Το δωρεάν είναι πιο ακριβό...

από την ιστοσελίδα: http://tiskondispsolistisftaineoitrixes.blogspot.gr/2013/01/blog-post_1420.html?spref=fb


ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ!! ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ


ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ!! ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

http://www.iliohoros.gr/pazari/antallagi/
http://dwsepare.ning.com/
http://www.tzaba.gr/index.php?option=com_contenttask=viewid=116Itemid=104
http://www.tzaba.gr/index.php?option=com_contenttask=blogcategoryid=28Itemid=105
http://www.forfree.gr/thess/
http://jaba.gr/
http://www.cleverspending.gr/

Σκόρος, www.skoros.espiv.net,
Ο «Σκόρος» είναι το χαριστικό παζάρι του Σπόρου που μετακόμισε στο δικό του αυτόνομο χώρο.
Μην το πετάς, χάρισε το, www.xariseto.gr, τo xariseto.gr είναι το πρώτο και μεγαλύτερο πανελλαδικό δίκτυο , δωρεάν προσφοράς και ζήτησης αντικειμένων καθώς και ανταλλαγής προϊόντων και υπηρεσιών
 ΧΩΡΙΣ ΕΥΡΩ
Χαρίζω, www.xarizo.blogspot.com
Δίκτυο Freecycle, http://freecycle.wikispaces.com/ /freecycle_gr
Ζωή χωρίς χρήματα, http://zoixorisxrimata.blogspot.com/
Δώσε Πάρε, http://dwsepare.ning.com/
Ηλιόχωρος, www.iliohoros.gr/pazari/antallagi/prosfero1/igeia.shtml
ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣhttp://www.opencalendar.gr/portal/ocsm/freeEvents/rp/1
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
http://www.freecycle.org/group/GR/Greece
http://www.xariseto.gr/

18/1/13

ΑΓΡΙΟ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΑΠΟ ΠΕΡΙΠΟΛΟ ΘΑΝΑΤΟΥ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ


Ένα 27χρονο παλικάρι από το Πακιστάν, ξεκινά να πάει να δουλέψει στο φούρνο. Η άγρια εκμετάλλευση είναι το ατίτιμο που πρέπει να καταβάλλει για να εξασφαλίσει την επιβίωση του ίδιου, αλλά και των τόσων άλλων, δικών του ανθρώπων, πίσω στη πατρίδα. Η μοίρα του μετανάστη...
Για κακή του τύχη θα πέσει πάνω σε ένα Περίπολο Θανάτου της Χρυσής Αυγής. Αποτελείται από έναν 25χρονο, άνεργο, σεσημασμένο για ληστείες και έναν 29χρονο πυροσβέστη. Αφού τον χτυπήσουν βάρβαρα και απάνθρωπα, θα τον μαχαιρώσουν, στοχεύοντας την καρδιά του.
Από την πρώτη στιγμή η ΕΛ.ΑΣ. του Ν.Δένδια επιχειρεί να αποκρύψει το ρατσιστικό χαρακτήρα του εγκλήματος. Όμως γρήγορα έρχονται στο φως αποκαλυπτικά στοιχεία. Οι συλληφθέντες επέβαιναν σε μοτοσυκλέτα, την πινακίδα κυκλοφορίας της οποίας είχαν κρύψει κάτω από τη σέλα και στην κατοχή τους βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο μαχαίρια τύπου πεταλούδας. Σε έρευνες που διενεργήθηκαν στις οικίες τους βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν :
Στην οικία επίσης του 25χρονου βρέθηκαν 50 προεκλογικά φυλλάδια της Νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής.
Tρία μαχαίρια τύπου πεταλούδα.
Ένας σουγιάς.
Μία μαύρη λεπίδα με ειδική λαβή.
Ένα αεροβόλο πιστόλι.
Μία σιδερογροθιά.
Πλήθος μεταλλικών σφαιριδίων.
Δύο σφαίρες πολεμικού τυφεκίου.
Δύο ξύλινα ρόπαλα.
Μία σφεντόνα.


Ο φόνος του Πακιστανού εργάτη είναι η κορυφή του παγόβουνου του ρατσιστικού παροξυσμού που έχει ως βασικούς πρωταγωνιστές την ίδια την κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και την νεοναζιστική Χρυσή Αυγή, ενώ ιδιαίτερο ρόλο διεκδίκησαν ΛΑΟΣ και Καμμένος. Η αγαστή συνεργασία των κατασταλτικών μηχανισμών με τις δολοφονικές συμμορίες στο πλαίσιο της επιχείρησης ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ και των πογκρόμ, η ασυλία της αστικής δικαιοσύνης στα τρομερά καθημερινά τους εγκλήματα, η διαμονοποίηση των μεταναστών από τα καθεστωτικά ΜΜΕ, η πολιτική της Ε.Ε. για την Ευρώπη Φρούριο, έθρεψαν το αυγό του φιδιού. Τόσο η κυβέρνηση Καραμανλή, όσο και αυτή του Γ.Παπανδρέου, για να βρουν αργότερα άξιους συνεχιστές, σε κάθε δύσκολη πολιτική στιγμή στρέφονταν κατά των μεταναστών, το πιο ευάλωτο τμήμα της εργατικής τάξης, για να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο της εργασίας από τα τρομερά αδιέξοδα που του προκαλούσαν. Δίχασαν και διχάζουν τους εργαζόμενους, απαιτώντας από όλους υποταγή στην κοινή τους αστική πολιτική, στα Μνημόνια, στον εργασιακό και κοινωνικό Μεσαίωνα.
συνέχεια

16/1/13

Ο κομμουνισμός ως τάση, κίνημα και νέα κοινωνία


Αλήθεια πως μπορούμε να δούμε και να συναντήσουμε το κομμουνισμό.  Και δεν μιλάω για τον κομμουνισμό ως μια άπιαστη ουτοπία ή για την δυστοπία του σοβιετικού μπλοκ. Ιδιαιτέρα η τελευταία είχε τόση σχέση με τον κομμουνισμό όσο σχέση έχει με τα ιδεώδη του χριστιανισμού η εκκλησία,  σε όλες τις εκδοχές.
Μιλάω για τον κομμουνισμό ως τάση ανατροπής και χειραφέτησης στο σήμερα. Τον κομμουνισμό ως ένα πραγματικό κίνημα που αίρει την καπιταλιστική πραγματικότητα. Και ως μια νέα- εντελώς καινούργια- μετακαπιταλιστική κοινωνική και οικονομική διάρθρωση της παγκόσμιας κοινωνίας, για ένα εντελώς νέο τρόπο παραγωγής, σκέψης, ζωής και ύπαρξης.
Για αυτό το λόγο προσεγγίζω το κομμουνισμό ως τρεις οντολογικές κατηγορίες που συναρθρώνονται χρονικά τόσο ως αυτόνομα πεδία αλλά και σε διαλεκτική αλληλοδιαπλοκή μεταξύ τους.

ΚΚΕ: Όλη η εξουσία στο κόμμα

από το http://mauroskyknos.blogspot.gr/


Γράφουν:
Αλέκος Αναγνωστάκης
Βασίλης Γάτσιος
Η πολιτική της μοναδικής εκπροσώπησης του κινήματος από το ΚΚΕ, σε συνδυασμό με το οπορτουνιστικό δούναι και λαβείν που κατά καιρούς είχε η ηγεσία του με την αστική τάξη (συγκυβερνήσεις), αναζωπυρώνει τον κίνδυνο νέων περιπετειών για την Αριστερά. Αποτελεί στην ουσία μεταφορά των αντιλήψεων που επικράτησαν στην Αριστερά μετά το μαρασμό των σοβιέτ και της αντικατάστασής τους από το «πάνσοφο» κόμμα. 

Οι Θέσεις για το 19ο Συνέδριο του ΚΚΕ 

Το πολιτικό πρόγραμμα και το ιστορικό μανιφέστο της εργατικής τάξης του 21ου αιώνα δεν μπορεί παρά να αποτελούν, τελικά, μια διελκυστίνδα ανάμεσα στην αγωνία για επιβίωση της εργατικής οικογένειας που χτυπιέται αλύπητα από την αστική πολιτική και στη δίψα για ζωή. Τη δουλεία της υποταγής και την ελευθερία της χειραφέτησης. Την αμεσότητα ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών και την αναγκαία αλλά δύσκολη αντικαπιταλιστική ανατροπή, τη στηριγμένη αποφασιστικά και καθοριστικά στον οργανωμένο λαό.

Σε αυτές τις ιστορικές στιγμές, τα συνέδρια των κομμάτων της Αριστεράς μπορεί να επανεμπνεύσουν ή να απογοητεύσουν, να περάσουν χωρίς να αφήσουν ίχνη ή να χαράξουν νέες ελπιδοφόρες πορείες.

Το ΚΚΕ δημοσίευσε τις Θέσεις για το 19ο Συνέδριό του οι οποίες αποτελούνται από τρία μέρη: Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τον απολογισμό δράσης από το 18ο Συνέδριο και τα πολιτικά καθήκοντα του ΚΚΕ έως το επόμενο. Το δεύτερο μέρος, το σχέδιο Προγράμματος που αναπτύσσει και παίρνει τη θέση του προγράμματος που ίσχυε από το 10o (1978) και 15ο Συνέδριο (1996). Το τρίτο μέρος περιέχει το σχέδιο νέου Καταστατικού.

Ο κατάλογος των εκδόσεων των συναδέρφων

15/1/13

«Όλα ξεκινούν με την άρνηση». Των Michael Hardt και Antonio Negri


Δε θα πληρώσουμε το χρέος σας. Αρνιόμαστε να μας κάνετε έξωση από τα σπίτια μας. Δεν θα υποταχθούμε σε μέτρα λιτότητας αντίθετα, θέλουμε να απαλλοτριώσουμε τον πλούτο σας – στην πραγματικότητα το δικό μας πλούτο.
Σε μερικές περιόδους για παράδειγμα όταν η κρίση πλήττει με τα σκληρότερα χτυπήματά της, και οι άνθρωποι αφήνονται ο καθένας μόνος του, η θέληση για αντίσταση αναφύεται με ακραία και απελπισμένη δύναμη. Από πού απορρέει αυτή;
Πολλοί φιλόσοφοι τοποθετούν την πηγή αυτής της θέλησης για αντίσταση στην στέρηση, σαν – προκειμένου να θελήσει ή να κάνει κάτι κάποιος – πρέπει να εστιάζει στο βασικό αγαθό που του λείπει. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Η θέληση για αντίσταση γεννιέται με θετικό τρόπο από την ώθηση να επιβεβαιωθεί όχι η στέρηση αλλά η πληρότητα, από την ορμή να εκφραστεί μια επιθυμία. Για παράδειγμα, η επιθυμία να μην πληρώνεις τα χρέη δεν σημαίνει μόνο ότι αναζητάς αυτό που έχει χαθεί, αλλά επίσης, και πιο σημαντικό, να επιβεβαιώνεις και να αναπτύσσεις αυτό που επιθυμείς, αυτό που είναι καλύτερο και πιο όμορφο : την κοινωνικότητα και την πληρότητα των κοινωνικών σχέσεων.
Γι’ αυτό, η άρνηση του χρέους δεν σημαίνει ότι διαρρηγνύουμε τους κοινωνικούς δεσμούς και νομικές σχέσεις για να δημιουργήσουμε ένα άδειο ατομιστικό κατακερματισμένο χώρο. Ξεφεύγουμε από αυτούς τους δεσμούς και από αυτά τα χρέη για να δώσουμε νέο νόημα στους όρους «δεσμός» και «χρέος» και να ανακαλύψουμε νέες κοινωνικές σχέσεις. Ο Μαρξ ήταν ρεαλιστής όταν μίλησε για το χρήμα ως την πρώτη κοινωνική σύνδεση στην καπιταλιστική κοινωνία. «Το άτομο» έγραψε, « φέρει την κοινωνική του δύναμη όπως και το δεσμό του με την κοινωνία μέσα στην τσέπη του». Η άρνηση του χρέους αποσκοπεί να καταστρέψει τη δύναμη του χρήματος και τους δεσμούς που χρησιμοποιεί και ταυτόχρονα να κατασκευάσει νέους «δεσμούς» και νέα είδη «χρέους» για παράδειγμα, γινόμαστε όλο και περισσότερο «υπό–χρεωμένοι» ο ένας στον άλλο, δεμένοι όχι από «δεσμούς» χρήματος αλλά από κοινωνικούς «δεσμούς».
συνέχεια

Ανακοίνωση των Ζαπατίστας: νέες πρωτοβουλίες και μήνυμα αγώνα


Ανακοίνωση της Παράνομης Επαναστατικής Ιθαγενικής Επιτροπής – Γενικής Διοίκησης του EZLN
Στο λαό του Μεξικού, Στους λαούς και τις κυβερνήσεις του κόσμου
Αδερφοί και αδερφές, Σύντροφοι και συντρόφισσες
Στις 21 Δεκεμβρίου του 2012, τα ξημερώματα, δεκάδες χιλιάδες ιθαγενείς ζαπατίστας κινητοποιηθήκαμε και καταλάβαμε, ειρηνικά και σιωπηλά, 5 δήμους της νοτιοανατολικής μεξικανικής πολιτείας της Τσιάπας.
Στις πόλεις του Παλένκε, Αλταμιράνο, Λας Μαργαρίτας, Οκοσίνγκο και Σαν Κριστόμπαλ ντε λας Κάσας, σας κοιτάξαμε και κοιτάξαμε τους ίδιους μας τους εαυτούς σιωπηλά.
Το μήνυμά μας δεν είναι ένα μήνυμα υποταγής. Ούτε μήνυμα πολέμου, θανάτου και καταστροφής. Είναι ένα μήνυμα αγώνα και αντίστασης.
Μετά το μιντιακό πραξικόπημα που εκτόξευσε στην ομοσπονδιακή εκτελεστική εξουσία μια άσχημα μεταμφιεσμένη και κακομακιγιαρισμένη άγνοια[1], παρουσιαστήκαμε για να σας κάνουμε γνωστό ότι όπως αυτοί ποτέ δεν έφυγαν, έτσι κι εμείς.

14/1/13

Μανιφέστο Αντάρτικου Ανοικτής Πρόσβασης


στη μνήμη του Aaron Swartz, 1986-2013
Στις 11 Ιανουαρίου 2013 αυτοκτόνησε ο 26χρονος Aaron Swartz, προγραμματιστής και ακτιβιστής της ελευθερίας του internet.
Ο Aaron Swartz ξεκίνησε προγραμματισμό ως παιδί και σε ηλικία μόλις 14 ετών δημιούργησε την προδιαγραφή RSS.
Αντιμετώπιζε ποινή 35 ετών φυλάκισης σε δίκη που θα ξεκινούσε τον επόμενο μήνα επειδή κατέβασε εκατομμύρια ακαδημαϊκές εργασίες από το αρχείο JSTOR σκοπεύοντας να τις διαθέσει ελεύθερα. Ακολουθεί το κείμενό του:

Μανιφέστο Αντάρτικου Ανοικτής Πρόσβασης
Η πληροφορία είναι δύναμη. Όμως, όπως κάθε δύναμη, υπάρχουν εκείνοι που θέλουν να την κρατήσουν για τον εαυτό τους. Ολόκληρη η παγκόσμια επιστημονική και πολιτιστική κληρονομιά, η οποία δημοσιεύθηκε στη διάρκεια των αιώνων σε βιβλία και περιοδικά, ολοένα ψηφιοποιείται και κλειδώνεται από μια χούφτα ιδιωτικές εταιρείες. Θέλετε να διαβάσετε τις δημοσιεύσεις που έχουν τα πιο διάσημα αποτελέσματα των επιστημών; Θα πρέπει να στείλετε τεράστια ποσά σε εκδότες, όπως η Reed Elsevier.
Υπάρχουν εκείνοι που αγωνίζονται για να αλλάξει αυτό. Το Κίνημα Ανοικτής Πρόσβασης έχει αγωνιστεί γενναία για να διασφαλιστεί ότι οι επιστήμονες δεν μεταβιβάζουν τα πνευματικά δικαιώματα τους, αλλά αντί αυτού εξασφαλίζεται ότι η εργασία τους δημοσιεύεται στο Διαδίκτυο, σύμφωνα με όρους που επιτρέπουν σε όλους να έχουν πρόσβαση. Αλλά ακόμη και κάτω από τα καλύτερα σενάρια, το έργο τους θα είναι διαθέσιμο μόνο για τα πράγματα που δημοσιεύονται στο μέλλον. Τα πάντα μέχρι τώρα έχουν χαθεί.

13/1/13

Ας περιμένουν οι γυναίκες



Παραγωγή: Ελληνική Σκηνοθεσία: Σταύρος Τσιώλης (copyright)
Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Ζουγανέλης, Αργύρης Μπακιρτζής, Σάκης Μπουλάς, Αγγελική Ηλιάδη, Εμιλι Παπαχρήστου, Κατερίνα Λούρη, Εύη Καλατζή

Οι βιοτέχνες Πάνος και Μιχάλης ξεκινούν από τη βιομηχανική ζώνη της Θεσσαλονίκης, γεμάτοι ενθουσιασμό, για τη Θάσο όπου παραθερίζουν οι γυναίκες τους. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής όμως, η τυχαία συνάντησή τους με μία πανέμορφη ύπαρξη και η «αναμενόμενη αρρώστια» του Πάνου θα οδηγήσει σε αναβολή του ταξιδιού. Ανήσυχος ο τρίτος μπατζανάκης Αντώνης σπεύδει να τους παραλάβει. Η αποκάλυψη νέων στοιχείων και οι καινούριες καταστάσεις κλονίζουν τις σχέσεις τους ακόμη περισσότερο. Κωμικές καταστάσεις, έξυπνοι διάλογοι και ηθοποιοί γεννημένοι για τους ρόλους τους. Και βέβαια όπως σε όλες τις ταινίες του σκηνοθέτη ενδιαφέρον παρουσιάζουν εκτός από τους κεντρικούς ήρωες τα περιφερειακά πρόσωπα, εικόνες μίας ελληνικής υπαίθρου που ζει στους δικούς της ρυθμούς.

11/1/13

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ



ΟΝΝΕΔ
Αναδημοσιεύουμε ένα παλιότερο (12 – 2 – 2012) άρθρο του Λευτέρη Παπαθανάση για την ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Θυμίζουμε ότι αφορμή της ευρύτερης ενασχόλησής μας με την ΟΝΝΕΔ και τη ΔΑΠ στάθηκε η αφίσα της ΟΝΝΕΔ για την Βίλα Αμαλίας.
Λοιπόν, θυμάμαι τη μέρα που σε γνώρισα. Δευτεροετής εγώ, πρωτοετής εσύ. Πήγα να πάρω σημειώσεις από ένα φίλο για την εξεταστική. Μέσα οχτώβρη ήταν και τα μαθήματα αυτά δεν τα έδωσα τελικά. Anyway, μου λέει ο φίλος “έλα να σου γνωρίσω τον καινούργιο μου συγκάτοικο”. Οι γονείς μεροκαματιάρηδες, λεφτά για δικό σου σπίτι με τίποτα δεν έπαιζαν, νοίκιασες εκείνο το δωμάτιο κι ας μην τον ήξερες καν το δικό μου. Δώσαμε τα χέρια, ήπιαμε καφε. Πιάσαμε και κουβέντα. Σου είπα για τα γυράδικα τα καλά, ποιά είναι φτηνά και ποιές μέρες έχει το καλό το φαγητό η λέσχη. “Και τις άλλες μέρες να πηγαίνεις όμως τα απογεύματα, το φαγητό είναι χάλια, αλλά παίρνεις μπέχο ένα γάλα Δωδώνη, αν το πίνεις”, έτσι σου είπα.

Το γράμμα μιας ‘’γνωστής-άγνωστης’’ *




«Κοίταξε με καλά, βγάλε μου την κουκούλα που μου φόρεσαν εισαγγελείς, μπάτσοι και τα δελτία των 8. Αν σηκώσεις το κεφάλι θα με δεις. Εγώ είμαι. Με ξέρεις. Πιθανόν  με έχεις δει να κάνω μάθημα στο παιδί σου ή στις ουρές του ΟΑΕΔ ή στα διπλανά ταμεία της ΔΕΗ. 

Με λένε Μαρία, Ελένη, Ειρήνη, Γεωργία, Ελευθερία… Ποτέ δεν ρώτησες το όνομα μου, αλλά δεν πειράζει, συνεχίζω να ελπίζω πως θα έρθουν μέρες που δεν θα είμαι πλέον για σένα μια «γνωστή άγνωστη». Συνεχίζω να ελπίζω ότι κάποια μέρα θα νοιώθεις τη θέρμη του σώματος μου, όταν θα με κρατάς γερά στην «αλυσίδα».  

10/1/13

ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Γιατί άραγε τα συνδικάτα- παρόλο που έδωσαν τα 2 τελευταία χρόνια ηρωικούς αγώνες-δεν κατάφεραν να μπλοκάρουν  την ολομέτωπη επίθεση του κεφαλαίου και της κυβέρνησης; Σίγουρα υπάρχουν και φωνές που λένε πως το κατάφεραν σε ένα σημαντικό βαθμό, μα δεν θα συμφωνήσω με αυτές. Αυτό δεν συνεπάγεται από την άλλη πλευρά  πως έχουμε δεχτεί ως  εργαζόμενοι μια στρατηγική ήττα. Αλλά ούτε μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια σε μια κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και θυμίζει συνθήκες πρωταρχικής άγριας συσσώρευσης κεφαλαίου, με τους εργαζόμενους να μην μπορούν να αντισταθούν. Αλλά ας επιστρέψουμε στο  ερώτημα μας. Γιατί λοιπόν τα συνδικάτα, κύρια του ευρύτερου δημοσίου τομέα και λιγότερο τα ασθενή- έτσι κι αλλιώς-  συνδικάτα του ιδιωτικού τομέα δεν κατάφεραν να σταματήσουν την καταστροφή; ‘Όπως λόγου χάρη τα κατάφεραν- στο ένα ή στον άλλο βαθμό- με την νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση Μητσοτάκη ή το καταστροφικό νομοσχέδιο Γιαννίτση;
συνέχεια

Στο Politheatro ψεκάζουν γέλιο, κέφι και καλή μουσική…

13 ιστοριούλες σύγχρονης κρισιακής τρέλας- με την τέχνη των κόμικς- παρουσιάζει το  πάντα φιλόξενο και αγαπημένο Politheatro στο χώρο του ιστορικού πολυθέαματος.  Το «μας ψεκάζουν» με τα ωραία κείμενα του συντρόφου και φίλου Γιώργου Τσαντίκου- που μάλλον περιμένει ακόμη τους Ναίτες να τον σώσουν-  θα σας διασκεδάσει και  θα σας ψυχαγωγήσει(άγω την ψυχή),  μέχρι να πέσετε κάτω από τα γέλια. Όπως συνέβη και σε μένα  παρακολουθώντας την πρεμιέρα του έργου στο ασφυκτικά γεμάτο θέατρο.
συνέχεια:http://argiros.net/?p=3679

9/1/13

Γ. Δελαστίκ: Πως Κατανέμεται Όλος ο Πλούτος του Πλανήτη μας


Toυ Γ.ΔΕΛΑΣΤΙΚ*

Αιώνιο το ερώτημα, με διαρκώς διαφορετικές απαντήσεις σε κάθε εποχή, ακόμη και κάθε χρόνο: Πόσοι είναι οι πλούσιοι; Πόσοι οι φτωχοί; Πόσο πλούσιοι είναι οι πλούσιοι και πόσο φτωχοί οι φτωχοί; Πάντα κινεί το ενδιαφέρον αυτό το θέμα και η έκθεση για τον Παγκόσμιο Πλούτο του 2012 της ελβετικής τράπεζας Κρφντί Σουίς μάς δίνει τις τρέχουσες απαντήσεις. Ας αρχίσουμε από την κορυφή της πυραμίδας. Πόσοι είναι λοιπόν αυτοί που έχουν προσωπική περιουσία πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια σε όλον τον κόσμο;

Είναι 29 εκατομμύρια άτομα, αριθμός που αντιστοιχεί στο 0,6% του ενήλικου πληθυσμού του πλανήτη. Αυτό το 0,6% λοιπόν κατέχει συνολικά περιουσία αξίας 87,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία αντιστοιχεί στο 39,3% του παγκόσμιου πλούτου! Η αντιστοίχιση των αριθμών είναι εντυπωσιακή - το 0,6% του πληθυσμού κατέχει το 39,3% του πλούτου.

6/1/13

Η ΜΑΡΞΙΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ- ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ



Βιβλιοπαρουσίαση στα Ιωάννινα το βιβλίο του Κώστα Μπατίκα  "Η μαρξιστική θεωρία της επαναστατικής μετάβασης στο "σοσιαλισμό- κομμουνισμό" 

 

Σαββάτο 12/1/2013 18.30  

"θυμωμένο πορτρέτο" 

 

Ομιλητές: 

 

Καλπακίδης Βασίλης

καθηγητής πανεπιστημίου Ιωαννίνων 

 

Κωσταντακόπουλος Γιώργος

ψυχίατρος εκ των επιμελητών του βιβλίου

 

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

 

Ο Κώστας Μπατίκας (1945-2009) συνέδεσε την ζωή του με το εργατικό και κομμουνιστικό κίνημα. Κατά την διάρκεια της δικτατορίας ανέπτυξε σημαντική αντιδικτατορική δράση στο φοιτητικό και μεταναστευτικό κίνημα της Δυτικής Γερμανίας.

Υπήρξε στέλεχος του ΚΚΕ από το 1968 και μέλος της Κ.Ε. του ΚΚΕ από το 1978 μέχρι το καλοκαίρι του 1989, όταν συγκρούστηκε με τον κυβερνητισμό της ηγεσίας του κόμματος και αποχώρησε από αυτό. Υπήρξε συνιδρυτής του Νέου Αριστερού Ρεύματος (ΝΑΡ), αλλά αποχώρησε και από αυτό το 1991 μαζί με άλλους συντρόφους, διαφωνώντας με θέσεις που σηματοδοτούσαν εγκατάλειψη της μαρξιστικής – λενινιστικής θεωρίας.

 

Από το 1992 μέχρι τον θάνατο του πρωτοστατούσε στην έκδοση του περιοδικού ‘Αριστερή Ανασύνταξη’, στο οποίο αρθρογραφούσε για ένα ευρύ φάσμα σημαντικών ζητημάτων θεωρίας και πολιτικής του επαναστατικού εργατικού κινήματος. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος και θεωρητικός νους της Κομμουνιστικής Οργάνωσης ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗ.

 

Έργα του ίδιου αποτελούν το κοινό βιβλίο με τον Νίκο Κοτζιά «Μια συζήτηση που δεν έγινε» (1989), στο οποίο εμπεριέχεται η πρόταση που διατύπωσε ο Κώστας Μπατίκας για την απάντηση στο κυβερνητικό αστικό αδιέξοδο το 1989 από τη σκοπιά των συμφερόντων της εργατικής τάξης, πρόταση που έθαψε η ηγεσία του ΚΚΕ. Επίσης, το βιβλίο «Συνδικάτα και Πολιτική» (1994), που αποτέλεσε μια πρωτότυπη συμβολή στην επεξεργασία μαρξιστικών θέσεων για την οργανωτική συγκρότηση και την πολιτική του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και κριτική αποτίμηση της δομής, λειτουργίας και δράσης του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος.

 

Αρθρογράφησε για ένα ευρύ φάσμα πολιτικών ζητημάτων, όπως το εθνικό ζήτημα, το αγροτικό ζήτημα, ζητήματα οργανωτικής δομής, λειτουργίας και δράσης των συνδικάτων, το ενιαίο μέτωπο πάλης των εργαζομένων, τον σοσιαλισμό – κομμουνισμό και την επαναστατική μετάβαση σε αυτόν.

 

Στο τελευταίο του βιβλίο προσπαθεί να αναδείξει τους δρόμους και να απαντήσει στη βάση του μαρξισμού στα βασικά ερωτήματα:

 

Γιατί είναι νομοτελειακή η κατάρρευση του καπιταλισμού;

Είναι κοινωνική αναγκαιότητα ή ουτοπία η κομμουνιστική κοινωνία;

Τι είναι η διαρκής επανάσταση;

Ποιο είναι το πραγματικό νόημα τη δικτατορίας του προλεταριάτου;

Είναι δυνατή η οικοδόμηση του σοσιαλισμού σε μία μόνο χώρα;

Τι πραγματικά υπήρξε στον λεγόμενο «υπαρκτό σοσιαλισμό»;

Γιατί η αντίληψη της σοβιετικής γραφειοκρατίας βασίστηκε στον Κάουτσκι και όχι στον Λένιν;

 

Κομμουνιστική οργάνωση ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗ 

 


Το βιβλίο ψηφιακά βρίσκεται ήδη εδώ:

 αν και είναι προτιμότερο να το αγοράσετε

4/1/13

Τσε: Ο «αριστοκράτης» της επανάστασης


Ήτανε νέοι ήτανε νέοι, ήταν παιδιά
και έτυχε να “ναι και καλή σοδειά
Μανώλης Αναγνωστάκης
Είναι γνωστό- σε εχθρούς και φίλους -πως ο Τσε δεν ήταν ο κλασικός τύπος κομουνιστή ηγέτη του 20ού αιώνα. Δεν ήταν ο τύπος που έμεινε προσκολλημένος με την εξουσία και πέθανε γερασμένος γραφειοκράτης. 
Ήταν ο τύπος κομμουνιστή που θεωρούσε την επανάσταση μια διαρκή και  αδιάκοπη διαδικασία που ολοκληρώνεται μόνο όταν και ο τελευταίος άνθρωπος σε αυτή την γη γνωρίσει την αξιοπρέπεια και την ευτυχία.  Κατά αυτή την έννοια μπόλιαζε διαλεκτικά στην γραμμή ενός μαχόμενου αντικαπιταλιστικού ρομαντισμού τόσο την αντίληψη του Λ. Τρότσκι, όσο και την αντίληψη του Μάο.
Ναι ήταν ένας τύπος από άλλο ανέκδοτο, ένας «αριστοκράτης» της επανάστασης και του κομμουνισμού ,που σαφέστατα δεν χωρούσε στα όρια της γραφειοκρατικής εκδοχής των σοσιαλιστικών πειραμάτων του 20ού αιώνα. Ένας τύπος αγωνιστή, επαναστάτη  και ανθρώπου από μέλλον, ένα μέλλον λαμπρό και φωτεινό και όχι σκοτεινό σαν το δικό μαςΣΥΝΕΧΕΙΑ

Για τις θέσεις του 19ου συνεδρίου του ΚΚΕ

Με ενδιαφέρον διάβασα τις θέσεις του ΚΚΕ για το 19 συνέδριο του που  σωστά βάζουν ζήτημα μιας άλλης εργατικής- λαϊκής εξουσίας, βάζοντας ζήτημα σοσιαλιστικής επανάστασης.  Από την άλλη πλευρά κάνοντας ένα άλμα στο κενό δεν μιλάει διόλου για ένα μεταβατικό πρόγραμμα που θα ενοποιεί σε αντικαπιταλιστική κατεύθυνση το μίνιμουμ πρόγραμμα με το μάξιμουμ. Βάζοντας από τα σήμερα ζητήματα κατάκτησης της εξουσίας από μια αριστερή αντικαπιταλιστική κυβέρνηση που θα υλοποιούσε αυτό το μεταβατικό πρόγραμμα. Ενώ αρνείται κατηγορηματικά κάθε πολιτική συνεργασία με άλλες αντικαπιταλιστικές- αντιιμπεριαλιστικές δυνάμεις.  Ας τα δούμε ένα, ένα αυτά….   συνέχεια

νομιμότητα παντού, δικαιοσύνη πουθενά

Τις τελευταίες μέρες του 2012 -τις λεγόμενες και εορταστικές- το κράτος έκτακτης ανάγκης έστειλε το δικό του γιορτινό μήνυμα: εισβολή στη Βίλλα Αμαλίας, με συλλήψεις και ευφάνταστα σενάρια περί εστιών ανομίας. Δεκάδες προσαγωγές αντιφασιστών στο Βόλο, ώστε τα αυγά να οργανώσουν τα ναζιστικά “συσσίτια”, μια από τα ίδια στο Αγρίνιο χωρίς προσαγωγές και φυσικά εισβολή των ένστολων χρυσαυγιτών στην Ασοεε, με πρόσχημα το παραεμπόριο. Φυσικά οι μπάτσοι παρουσία εισαγγελέα και με πλήρη πολιτική κι ιδεολογική κάλυψη από το Δένδια παραβίασαν τα αναρχικά κι αριστερά στέκια, ενώ στόχος τους ήταν ο ραδιοφωνικός σταθμός 98fm, ένας ουσιαστικά κινηματικός σταθμός.
συνέχεια : http://avantgarde2009.wordpress.com/2013/01/03/%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%8D-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%B8%CE%B5%CE%BD/

Συνομιλίες με τον Ράσελ Τζάκομπυ


Συνομιλώντας με τον Ράσελ Τζάκομπυ 1: Είναι η ουτοπία ένα αναρχικό αεράκι…;;


Στους Έλληνες επικρατεί το παρόν, η θετικότητα, η εικόνα, η απόλαυση του σήμερα, το εδώ και τώρα, καθώς και  το μέτρο. Στους Εβραίους η ποίηση, η αρνητικότητα, η κίνηση,  η περιπλάνηση, η συνάντηση, ο αναστοχασμός για το «Σάββατο(το Σάββατο των Σαββάτων), την λιακάδα και το tashmish», δηλαδή για τον έρωτα και την ουτοπία, με βάση την αγάπη και την αλληλεγγύη. Όπως γράφει ο Ράσελ Τζάκομπυ στο βιβλίο του «Ασαφής εικόνα  ουτοπική σκέψη για μια αντιουτοπική εποχή» που είναι μεταφρασμένο στα ελληνικά από τις εκδόσεις νησίδες. ΣΥΝΕΧΕΙΑ: http://argiros.net/?p=3834



Συνομιλώντας με τον Ράσελ Τζάκομπυ 2: η διαλεκτική της επιτυχίας και της αποτυχίας

Το βιβλίο του Ράσελ Τζάκομπυ «Η διαλεκτική της ήττας»- το περίγραμμα του δυτικού μαρξισμού από τις εκδόσεις Νησίδες αναφέρεται σε αυτό που απαξιωτικά ο σοβιετικός μαρξισμός ονόμαζε δυτικό ή ευρωπαϊκό μαρξισμό.
Στο επαναστατικό μαρξισμό που αναμετρήθηκε με τον καπιταλισμό στην Δύση την περίοδο 1920-30 και έχασε σε αντίθεση με τον επαναστατικό μαρξισμό στην Ρωσία που εκείνη την συγκυρία είχε κέρδισε.
 συνέχεια:http://argiros.net/?p=3845

Η απελευθερωτική δύναμη της ομότιμης παραγωγής

Ομότιμος(ισόβαθμος ή ισότιμος , με ίση τιμή)  πολίτης είναι ο πολίτης που συνεισφέρει, αγωνίζεται για ένα ομότιμο  κίνημα, για μια ενεργή πλυθηντικότητα που δημιουργεί την κοινότητα των κοινών.  Για την κοινωνία των ελεύθερων συνεταιρισμένων ομότιμων παραγωγών ,όχι ακόμη στο κόσμο της υλικής παραγωγής, μα στο κόσμο της πληροφορίας. Που βέβαια δεν είναι άμεσα υλική παραγωγή, μα απόρροια υλικών παραγωγικών διαδικασιών, ιδιαίτερα στο πεδίο  του κοινωνικού διαδικτύου. Και απ αυτή την οπτική η πληροφορία είναι ύλη, όπως ύλη είναι και η ενέργεια και όχι απλώς η μάζα.
η συνέχεια: http://argiros.net/?p=3759#more-3759

http://issuu.com/voreiodytikes/docs/omotimomanifesto
γιατί "Είμαστε όλοι φτιαγμένοι από υλικά ονείρων…"
γιατί ουτοπία δεν είναι το αδύνατο αλλά η δυνατότητα


"Δεν είμαστε εμείς εκείνοι που θα φέρουν το φως.
Είμαστε όμως εκείνοι που θα θυμίζουμε πάντα
πως το σκοτάδι δεν είναι μόνο και ανίκητο"

Search YouTube

Loading...
Loading...